Afgelopen zaterdag werden op het TT circuit van Assen de pinksterraces verreden. Na de technische problemen van de afgelopen weken, was het goed om te zien dat beide machines goed geprepareerd aan de start konden verschijnen. Gé Berkhoff heeft de vrijdag voorafgaand aan de races zijn machine op het circuit kunnen testen en wist daar goede tijden neer te zetten. Erik Günther kwam vrijdagavond aan op het circuit en gebruikte de avond om de laatste puntjes aan zijn machine op orde te maken.
Kwalificaties: In de ochtend is het circuit net als tijdens de vorige wedstrijd nat, Erik en Gé hoeven pas tegen 10.30 de baan op. Hoewel het vroeg in de ochtend stopt met regenen droogt de baan maar langzaam op. Gé, die wat last heeft van zijn ogen, besluit de eerste sessie binnen te blijven. De rest van de dag blijft het droog dus hoeft hij het voor de tijden niet te doen. Erik wil wel graag naar buiten, hij steekt voor een regenband en achter een intermediate. In de tweede ronde gaat het bijna mis, als Erik bij het uitkomen van een langzame bocht op het gas gaat stapt de machine opzij en wordt hij er bijna afgegooid. Hij weet zich op te vangen, maar blesseert daarbij wel zijn hand. Na het rondje te hebben afgemaakt zet hij de machine binnen. Het heeft geen zin om nu verder risico te nemen omdat het alleen maar droger gaat worden. Ondanks dat Erik maar één getimede ronde heeft gereden staat hij 17e na de eerste kwalificatie.
In de tweede kwalificatie is het helemaal droog, beide mannen gaan dan ook op de vertrouwde slicks naar buiten. Gé weet zich lange tijd in de top 10 te handhaven en komt uiteindelijk op een 13e plaats uit. Erik zit wat verder naar achter, vooral in het middenveld zitten de tijden dicht bij elkaar hij komt tot de 27e plaats. Positief is dat beide mannen met een goed gevoel hebben gereden, het vertrouwen in de machine is er, nu weer een goed ritme vinden om te tijden aan te scherpen. Gé is na afloop van de kwalificaties redelijk tevreden, doel was in de top 10 dat is net niet gelukt maar. Erik heeft als doel top 20, met een 27e plaats zit hij wat verder van zijn doelstelling maar kijkt vol vertrouwen uit naar de wedstrijd. De Pro cup 600 staat als laatste race van de dag op het programma, het team neemt uitgebreid de tijd om de machines gereed te maken voor de wedstrijd en te lunchen. In de tussenliggende tijd doen beide mannen het rustig aan. Gé zijn ogen worden wat rustiger, Erik neemt wat pijnstillers en geeft zijn hand wat rust.
Race: Bij de start van de race komen beide mannen redelijk van hun plaats, Gé verliest twee plekjes en Erik weet zijn positie te handhaven. In de beginfase weet Erik aan te haken bij het groepje waar hij in de kwalificatie net achter zat. Het doel is om met deze mannen mee te volgen om zodoende de rondetijden wat scherper te krijgen. Gé rijdt in de beginfase op de 15e plaats en begint vanaf de 5e ronde aan zijn opmars. Ronde na ronde schuift hij een plaatsje op en komt uiteindelijk uit op een mooie 8e plaats in de eindstand. Erik heeft het wat lastiger, hij weet een serie vlakke rondetijden neer te zetten, maar krijgt halverwege de wedstrijd steeds meer last van zijn hand. Hierdoor maakt hij wat foutjes en verliest de aansluiting met het groepje voor hem. In de laatste ronde begint de motor ook wat te haperen, Erik weet wel te finishen en behaalt een 24e plaats in de eindstand.
Terugblik: Het team heeft voor het eerst in 2015 het goede gevoel van 2014 weer terug, teamspirit was top en de machines presteerden naar behoren. Gé en Erik hebben beide zonder technische problemen kunnen rijden dat gaf een goed gevoel. Vanaf nu kunnen we naar voren kijken en gaan werken aan snellere tijden en betere posities. De problemen die Erik aan het einde van de wedstrijd had, hebben te maken met brandstof, te weinig meegenomen of een verstopt filter. Erik zelf heeft wel een blessure overgehouden aan zijn momentje in QP1, hij heeft een middenhandsbeentje gebroken en zit nu in het gips. De wedstrijd over twee weken zal hij waarschijnlijk moeten laten schieten, die gaan we dan compenseren met een extra trainingsdag tijdens de zomerstop.