Voor de tweede keer dit seizoen staat het Kiki Racing team met één rijder aan de start van een OW cup wedstrijd. Erik zit nog in het gips en zal noodgedwongen de wedstrijd vanaf de zijlijn moeten volgen. Dit keer gaat alle aandacht uit naar Gé, die zelf ook nog niet helemaal fit is, de problemen die hij twee weken geleden met zijn ogen had, zijn nog steeds niet weg.
Kwalificaties: In de eerste kwalificatie gaat het redelijk, Gé rijdt de hele sessie tussen de 9e en 14e positie, uiteindelijk behaalt hij een 12e plaats met een rondje in de 1.51. Behalve wat wind zijn de omstandigheden prima, zonnig rond de 20 graden en geen kans op regen. In alle klasses wordt dan ook vanaf de eerste meters snoeihard gereden. Voor de tweede kwalificatie wordt weinig aangepast aan de machine, Gé heeft er zin in en gaat op jacht naar een plaatsje binnen de top 10. Aan het einde van zijn eerste snelle ronde valt er een rijder stil waar Gé het gas vol open heeft staan. Beide machines raken elkaar, Gé raakt buiten de baan maar valt niet, hij komt naar binnen voor een snelle check. Erik plakt de beschadigde kuip vast met ductape waarna Gé de baan weer op gaat. Gé rijdt een paar ronden om te zien of de machine in orde is en komt dan weer naar binnen. Aan het einde van de sessie verliest hij nog twee plaatsen en komt daarmee op een 14 startpositie voor de wedstrijd.
Tussen de kwalificatie en de wedstrijd in, wordt de machine goed nagekeken, er zijn bij de aanrijding gelukkig geen vitale delen beschadigd. Erik voert wat reparatie werkzaamheden uit aan het kuipwerk en steekt een verse achterband. Gé tankt de machine af en controleert de overige settings zodat de machine in topconditie aan de race kan beginnen. Na de lunch pakt Gé wat rust, gedurende de dag knappen zijn ogen wat op, het zicht is goed maar de irritatie is nog niet verdwenen. Het is moeilijk om een inschatting te maken voor wat betreft de kansen in de wedstrijd. Met de 1.51 uit de eerste kwalificatie moet het mogelijk zijn om in de top tien te finishen.
Bij de start lukt het Gé niet om zijn positie te handhaven, na de eerste ronde komt hij door op een 19e plaats. Met een veld waar de rondetijden zo dicht bij elkaar liggen zal het moeilijk worden om de tot 10 nog te halen, dus werk aan de winkel. In de beginfase van de wedstrijd weet Gé per ronde een paar rijders in te halen en ligt al snel op een 15e plaats. Bij een poging iemand uit te remmen in de haarbocht neemt hij teveel risico en remt zijn achterwiel 15-20 cm de lucht in, Marc Marquez style! Het is wel spectaculair om te zien maar kost ook een dikke twee seconden. De rijder voor Gé pusht in de rondjes hierna om te voorkomen dat het gaatje weer dicht gereden wordt, dit haalt een beetje de angel uit het gevecht. Tegen het einde van de wedstrijd wordt het toch nog spannend. Gé weet nog een positie te winnen, maar wordt op zijn beurt wel belaagd door een paar rijders achter hem. In de laatste ronde weet hij zijn positie vast te houden en behaalt hiermee de 14e plaats in de wedstrijd.
Opnieuw een finish voor Gé, man en machine gaan steeds beter samen. De komende weken ervoor zorgen dat beide mannen weer helemaal fit worden. Tijdens de zomerstop zal het team in ieder geval een testdag plannen zodat er na de zomerstop nog een paar mooie raceweekenden gereden kunnen worden. De eerstvolgende race voor Kiki Racing zal op 15 augustus worden gehouden.