Vooraf:
Omdat ik graag nog eens wilde trainen en niet zo ver weg als Emmen, ben ik de mogelijkheden gaan bekijken. Ik kwam uit op Lelystad, even bellen of het kon en ja het kon maar dan wel met minimaal 15 rijders. Deze ben ik dus gaan verzamelen. Uiteindelijk op het circuit bleken er nog meer mensen te zijn
dan opgegeven. Toen we de baan op konden zijn we met een groepje de baan gaan uitzetten. En konden we starten met de eerste van maar liefst 4 sessies van 20 minuten.
Eerste Sessie: Deze sessie was vooral om de baan te verkennen, er was nieuw asfalt en 2 bochten waren iets anders geworden. Er was eigenlijk gelijk een goed gevoel en de nieuwe aangeschafte laptimer voor op mijn machine deed het prima.
Tweede Sessie: Nu was het doel om een goede lijn te vinden, dit lukte voor mijn gevoel best goed. Zelfs zo goed dat ik een beetje ging pushen, dit resulteerde in een tijd van 57,8 dit was 3.3 seconde sneller dan mij beste tijd in het raceweekend dit jaar. Ik stapte na de sessie dan ook met een BIG SMILE van de machine af.
Derde Sessie: Voor de derde sessie had ik nog een paar tips gekregen van mijn trainer Peter. Ik moest gaan proberen mijn lijnen constant te rijden en langzaam mijn bochtensnelheid op te voeren. Na de gegeven tips ging ik de baan op en voelde het weer beter als de sessie er voor en kon ik af en toe bij wat NSF rijders blijven. Weer stapte ik met een grote grijns van oor tot oor van de machine af, het ging SUPER!!
Vierde Sessie, Dit was de laatste sessie van de dag, het doel was hetzelfde als voor de derde sessie de lijnen vasthouden en bochtensnelheid opvoeren. En weer ging het beter, niet alleen beter maar voor mijn gevoel echt super. Dit alles resulteerde in een 56.2, ik ben super tevreden over deze dag.
Na de vierde SOBW sessie kwam er nog een sessie minibikes, deze heb ik gekeken en even met Martin Domborg gepraat die ook kwam trainen met de minibike. In de laatste minibike sessie was de enige serieuze valpartij van de dag, er was heel kort een rode vlag en ben ik even naar de plaats des onheils gegaan. Rijder okay dus kon het snel weer verder, op het eind van de sessie kon ik het niet laten om zelf met de rode vlag de minibikes van de baan af te begeleiden.
Ik wil speciaal mijn trainer Peter bedanken voor de waardevolle aanwijzingen. Ik heb in Lelystad voor elkaar gekregen waar ik al een hele tijd mee zat te worstelen. Ook een extra bedankje voor mijn zus Sanne. Ze heeft niet zoveel met het racen, maar was wel behulpzaam bij het organiseren en vlaggen. Al met al een heel leerzame training en erg gezellig, dit wil ik graag nog eens doen in Lelystad, of een ander circuit.
Erik #95