Na een korte nacht, vertrekt het Kiki Racing team naar het Noord Franse Croix om samen met Damon deel te nemen aan de afsluitende 4 uurs race. Erik gaat meteen in de auto verder met slapen, zodat hij in ieder geval uitgerust aan de start kan verschijnen. Rond 8 uur s morgens komen we aan op het circuit, waar het paddock langzaam ontwaakt. Het is een zeer koude nacht geweest, met temperaturen dicht tegen het vriespunt, maar de zon schijnt inmiddels en het belooft een schitterende dag te worden
Nadat de pitbox is ingericht, kunnen de jongens zich meteen omkleden want de eerste trainings sessie staat op het punt te beginnen. Damon gaat als eerste de baan op en rijdt een goede 15 minuten, daarna komt hij binnen en geeft het stuur over aan Erik. Beide rijders nemen de eerste sessie de tijd om de baan goed in zich op te nemen en ronden de sessie probleemloos af. Tussen de sessies door bespreken de rijders de tactiek voor de wedstrijd en spreken af om tijdens de tweede training twee wissels te oefenen, zodat iedereen weet waar hij moet gaan staan tijdens wissels gedurende de wedstrijd. Ook deze keer gaat Damon als eerste de baan op en komt na 20 minuten binnen. De wissel gaat zoals gepland en daarna rijdt Erik 20 minuten om vervolgens terug te wisselen naar Damon die dan nog een minuut of 5 over heeft om de sessie uit te rijden. Wederom wordt de sessie probleemloos uitgereden en kan de machine gereed gemaakt worden voor de start.
Bij de start zijn de verschillende klassen, maar liefst 6 stuks op vermogen ingedeeld, de NSF machines staan als laatste groep op de grid, die uit een kleine 80 teams bestaat. Na het verspringen van de lichten duikt het peloton op de eerste bocht af, waar wonder boven wonder iedereen ook weer uitkomt. Damon rijdt de eerste stint en zit na een paar rondjes in een lekker ritme, helaas komt hij in de 13e ronde op het einde van het rechte eind in aanraking met een andere deelnemer en schuift onderuit de grindbak in. Nadat hij zijn machine heeft opgeraapt, begint een zware wandeling naar de pits, nadat de machine is binnengebracht, verdwijnt Damon de camper in en beginnen Hennie (Damons vader/monteur) Erik en Ben aan het repareren van de machine. De schade valt mee en na korte tijd kan Erik opstappen voor zijn eerste stint.
In de eerste paar rondjes is het vooral aanvoelen of de machine nog helemaal ok is, gelukkig is er geen onzichtbare schade en kan de machine dus gewoon verder. Ondertussen wordt Damons pak gerepareerd en even gekeken naar Damons blessures. Behalve een schaafwond op zijn arm die ook wat stijf aanvoelt het gelukkig mee en kunnen we door. Door alle hectiek en het sleutelen is Erik vergeten te drinken voor de start en komt hierdoor een paar rondjes eerde binnen dan gepland. Damon is inmiddels weer klaar om te rijden en neemt het stuur over.
Na een paar rondjes gaan Damons rondetijden alweer naar beneden, het vertrouwen in de machine is goed en de arm geeft niet te veel problemen. Van het oorspronkelijke schema is na het eerste uur al helemaal niets meer over. Het plan was 8 stints van een half uur, maar we lopen nu al helemaal scheef. Damon houdt het een kleine 25 minuten uit op de machine en komt dan binnen om te wisselen. Erik neemt over en neemt zich voor in ieder geval 30 minuten vol te maken, liever nog wat meer.
Na een goed half uur probleemloos te hebben gereden wordt de machine naar binnengebracht, afgetankt, nagekeken en daarna is het weer de beurt aan Damon. De machine loopt prima en beide rijders draaien netjes hun rondjes. De schuiver heeft het team tussen de 20 en 25 ronden achterstand opgeleverd, jammer maar niets meer aan te doen. In de tweede stint lagen we hierdoor rond een 70ste positie, maar bij het ingaan van het laatste half uur zitten we alweer richting de 50ste plaats. Uiteindelijk worden er in plaats van 8 stints, 10 stints gereden en stapt Erik een kwartier voor tijd op om het laatste deel vol te rijden. In deze laatste minuten neemt hij geen enkel risico meer. Het doel was uitrijden en dat gaat ook zeker lukken. Na 4 uur rijdt Erik zijn machine op een 48ste plaats met gebalde vuisten over de streep. De eerste 4 uurs race zit er op en het doel is bereikt!
Kiki Racing heeft samen met Damon en Hennie van de Wielen een geweldige racedag meegemaakt in Croix. Bij deze willen we Damon en zijn vader nogmaals hartelijk danken voor de uitnodiging om met hen de 4 uurs race te rijden en uiteraard voor de gastvrijheid gedurende de dag.