Tijdens de afgelopen wedstrijddag heeft Ge Berkhoff een aantal stappen voor het optimaliseren van de vermogensafgifte van de Suzuki doorgenomen met het team en is daar afgelopen week mee aan de slag gegaan. Vrijdag is hij de testbank opgegaan om te bekijken of hetgeen in theorie wat moet opleveren, ook werkt op de Dyno.
De eerste runs op de testbank zagen er goed uit, de aanpassingen die Gé heeft toegepast, geeft extra vermogen in de lagere versnellingen. Dit levert het meeste op bij het uitkomen van de langzame bochten. Dit betekent bijvoorbeeld op Assen dat je sneller weg kan komen uit de Strubben en GT bocht. Dit zijn ook juist de bochten die worden gevolgd door een recht eind. Dus hoe beter je daar uit kan komen, hoe hoger je eindsnelheid op het rechte eind is.
Gé gaat dit komende wedstrijddag in de praktijk testen en als het bevalt kunnen we het in de loop van de dag ook op de machine van Erik toepassen, of er voor kiezen om dit tijdens de volgende ZAC race te gaan gebruiken.
Zowel Erik als Gé hebben super veel zin om zaterdag weer het circuit op te gaan. Het uitstapje naar de ZAC competitie heeft beide rijders een behoorlijke boost gegeven en beide hopen de stijgende lijn ook bij de OW cup door te kunnen zetten. Het is nog wel een kleine week verder, maar de volgens de vooruitzichten gaan we een bijzonder warm weekend tegemoet. Eventueel op het einde van de dag kans op onweer.