Nadat afgelopen zaterdag Erik het seizoen begin met een test in het Belgische Zolder, gingen Gé en Ramon zondag aan de slag in het Spaanse Cartagena.
Over het geheel gezien is het een positieve dag geweest. Voor aanvang van de eerste sessie moest er nog een veer vervangen worden van de schokdemper, naast het uitpakken van de motor uit het krat. Vol goede moed begonnen en mooi op tijd klaar voor de eerste sessie, we hebben zelfs tijd gehad om even een rondje over het circuit te lopen om de baan te verkennen.
De eerste sessie was de eerste keer na Acceleration 2014 en met de andere voorvering. Met een basissetting de baan op en meters maken dus. Omdat Gé zijn quickshifter wil gaan gebruiken moet hij andersom leren schaken dan hij gewend is en is daarnaast wennen aan het nieuwe pak en handschoenen, even opletten dus.
Bij binnenkomst wordt het schakelpedaal even wat hoger gezet en verder niets veranderd. Het pak en de handschoenen bevallen fantastisch en de motor voelt verder goed aan. De tweede sessie wordt het tempo was opgevoerd en meer aandacht aan rem- en instuurpunten besteed. Dit is meteen te zien aan de rondetijden omdat er een vooruitgang in zit van 6 seconden tov de eerste sessie.
Na de tweede sessie wordt de voorvering wat bijgesteld alleen wordt dit pas getest in de middag. Het is helaas gaan regenen en dus is het even wachten. In de tussentijd repareren Gé en Ramon de achterrem nog want deze blijkt het niet voldoende te doen. In de middag schijnt de zon goed en kan Gé zijn rondetijden weer verbeteren. De ingaande demping van de voorvork wordt nog wat bijgesteld en getest. Helaas is er een probleem met de koppeling waardoor de sessie vervroegd afgebroken wordt en er naar een oplossing gezocht wordt. Gelukkig zijn er hulplijnen beschikbaar en is de mogelijke oplossing gevonden, deze wordt op dag 2 getest.
Al met al een drukke dag waarop veel gedaan is en veel geleerd. TT Motoren (Remco Frijlink) bedankt voor het advies en hopelijk is het probleem met de koppeling morgen verholpen.