Aan het einde van Erik’s eerste raceseizoen, heeft hij een aantal sessies op een Moriwaki 250 gereden tijden een van de KNMV opstap dagen. Het was voor Erik de eerste kennismaking met het TT-circuit én een machine met meer dan 50cc. Tijdens deze dag waren ook de Zijspannen op het circuit, al snel raakten we met elkaar in gesprek, van het een kwam het ander en uiteindelijk belandde Erik in het bakje van Bennie Streuer die hem een paar rondjes meenam over het circuit.
Bennie deed het relatief rustig aan, want het is uiteraard niet de bedoeling dat je, je passagier kwijtraakt tijdens een demo. Waar de Moriwaki 250 al een groot verschil was met zijn 50cc tweetakt SOBW machientje, was plaatsnemen in het bakje bij Streuer een nog groter contrast. Snelheden van rond de 200 op Veenslang en start/finish zorgden bij de toen net 15 jarige Erik voor een flinke adrenaline rush. Na afloop stond hij dan ook met een big smile de foto’s en filmpjes te bekijken.
Hoewel het erg leuk was om te doen, heeft het nooit een vervolg gekregen, Erik was nog maar net begonnen met racen en had zijn zinnen gezet op het solo rijden. Het heeft hem uiteindelijk gebracht tot de 600cc klasse waar hij de afgelopen twee jaar in heeft gereden. Doordat het team in 2016 heeft besloten geen volledige competitie te gaan rijden kwam er ruimte om ook andere dingen te gaan doen.
Via Wegracenieuws.nl kwam Kiki Racing in contact met de zijspanklasse en ging het balletje weer rollen. Hij kwam in contact met Jarno Bouius, die komend seizoen de stap van bakkenist naar rijder maakt en uit komt met het DSRA Experience zijspan. Erik en Jeroen hebben afgesproken om tijdens de cursusdag eind februari op het Juniortrack een of meerdere sessies samen te rijden om er achter te komen of het passagieren iets voor hem is.
Als het testen goed gaat én het leuk genoeg is, wil Erik graag zijn licentie gaan halen en zo mogelijk enkele ONK wedstrijden meerijden. Voor het zover is, gaan we zaterdag 27 februari eerst aan de slag op het TT-juniortrack, alwaar het Nederlandse deel van de praktijkcursus van de DSRA zal worden gehouden.
Als het hierna een vervolg krijgt, zullen we 14 en 15 maart in Franse Val de Vienne het tweede praktijkdeel en examen gaan doen. Uiteraard zullen we uitgebreid verslag gaan doen van onze belevenissen op het Juniortrack en waar we in 2013 voor het laatst geweest zijn met de Yamaha YZF125r.