De afgelopen weken hebben Peter Verschoor en Erik hard gewerkt aan het rijwielgedeelte van de machine. De achterbrug is verstevigd en deze hangt nu in het frame met glijlagers in plaats van de originele rubberen bussen. Hiermee is de achterkant veel stabieler geworden. Ook is de bevestiging van de achteras onder handen genomen. De as wordt nu in twee geleiders gestoken die precies pas zijn gemaakt. Hierdoor is er minder ruimte en wordt het afstellen van het achterwiel iets eenvoudiger. Aan de bovenkant van de machine is de bevestiging van het zitje compleet veranderd.
Op de afbeelding zie je in het blauw hoe het origineel was. Bij onze machine was het achterste deel reeds verwijderd en was het zitje gemonteerd op een aluminimum plaat welke bovenop het subframe was gepopt. De nieuw gecontrueerde beugel bestaat uit een stuk waardoor het zitje beter gemonteerd jan worden en bovendien maar uit een deel bestaat in plaats van meedere losse componenten.
De machine staat nu bij Lambrecht Bak, waar hij verder afgemonteerd zal worden. We wachten nog op een aantal onderdelen die gedraaid moeten worden, maar zoals het er nu voor staat kunnen we in ieder geval testen en zo nodig zelfs de eerste wedstrijd rijden.