Na afgelopen donderdag flink wat sessies gedraaid te hebben op de testbank, vertrokken we met vertrouwen naar Berghem. Tot in de tandjes gemotiveerd ging Erik dan ook voor de eerste sessie van de dag de baan op. Hij zit er eerste rondjes ook meteen goed bij, sterker nog de hij rijdt als eerste machine op de baan en gaat als snelste rond. Op een gegeven moment komt Chris van Essen hem voorbij, maar schakelt mis bij het uitkomen van de bocht. Erik duwt meteen zijn machine weer aan de binnenkant en terwijl Chris rechtsom kijkt waar hij blijft zet Erik hem er links naast. Bij het insturen van de volgende bocht zit Erik aan de binnenkant en laat hem ook staan. Chris besluit zijn inhaalactie door te zetten maar verliest bij het insturen de controle en gaat behoorlijk hard onderuit. Erik schrikt, maar weet op de baan te blijven. Dit rondje gaat hij niet sneller, maar gaat meteen weer zitten voor de volgende ronde.
Bij het opkomen van het rechte eind krijgt Erik opnieuw technische problemen en moet naar de kant. Bij de tent aangekomen, blijkt dat de problemen wel op te lossen zijn, maar daarvoor hebben we onderdelen nodig die in Edam liggen. Erik is er op gebrand om in ieder geval een van de twee wedstrijden te starten, dus rijden we als een speer naar de werkplaats om de spullen op te halen. Een uur voor de start van de tweede wedstrijd zit de machine weer in elkaar en laten we hem proefdraaien. De machine pakt meteen op en Erik gaat zich opmaken voor de wedstrijd waar in hij er op gebrand is om te presteren.
Helaas gaat het al mis bij het in gaan van de warm-up lap. De machine smoort en Erik krijgt hem niet meer gestart. In de pitstraat weten we hem uiteindelijk te starten en met twee ronden achterstand gaat Erik alsnog de baan op. Dit is echter maar van korte duur want na een halve ronde smoort de machine opnieuw. Erik krijgt hem niet meer gestart en zet hem aan de kant. Ondanks de inzet van het hele team staan we opnieuw zonder punten, helaas hoort dit ook bij het racen. Het is nu zaak de machine weer goed afgesteld te krijgen en dan de strategie voor de rest van het seizoen te bekijken.
De komende week gaan we eerst lekker de baan op in Grootebroek om te trainen met de pocketbike, daarna zullen we de CBR600 prepareren om op Hemelvaartsdag voor het eerst te gaan trainen op Zandvoort.