Als we op het circuit aankomen is het nog droog, op buienradar zien we echter wel een flink pak neerslag aankomen. Het is niet de vraag of het gaat regenen vandaag, maar slechts wanneer. Het is met een graad of 10 ook een heel stuk kouder dan de dag ervoor
Tijdens de eerste sessie is het in iedere geval nog droog Erik gaat de baan op met de opdracht de omstandigheden goed te lezen en niet te veel te pushen op de koude bandjes. Tijdens de sessie gaat Erik lekker rond, na een paar rondjes weet hij wat er mogelijk is en al snel zit hij op zin tijden van de dag ervoor, welke onder veel betere omstandigheden werd behaald.
Tijdens de kwalificatie is de baan nog niet nat, maar het spettert wel. Voor de zekerheid hebben we een regenband gemonteerd en Erik gaat de baan op, maar komt niet in een lekker ritme. Door de verraderlijke omstandigheden schuiven er heel wat mensen de baan af en in het tweede deel komt de regen ook gestaag naar beneden. Erik beseft dat het niet mogelijk is om zijn tijd te verbeteren en besluit de sessie voortijdig af te breken.
Door de vele valpartijen in alle klasses, loopt het programma enigzins uit. Net als in Emmen is buienradar de meest favoriete website van het paddock. Uiteindelijk is het voor de start van de wedstrijd wel gestopt met regenen, maar is de baan nog volledig nat. We houden de machine op de regenband en Erik is vastbesloten de wedstrijd uit te gaan rijden. Tijdens de start komt Erik goed weg en heeft meteen een paar man achter zich. Heel wat rijders verkijken zich op de omstandigheden en glijden van de baan af. Erik houdt zijn hoofd koel en is de halve wedstrijd aan het knokken met Patrick van Essen. Af en toe weet hij hem er naast te zetten, maar er echt voorbij lukt net niet. Uiteindelijk maakt Patrick een foutje en schuift onderuit, waardoor Erik nog een plaatsje naar voren opschuift. De wedstrijd lijkt eeuwig te duren, maar uiteindelijk komt dan toch het bordje last round. Als zesde rijdt Erik onder de finishvlag door en behaald daarmee zijn beste prestatie op de Honda.
Tussen de eerste en tweede wedstrijd regent het nauwelijks meer en begint het een beetje te waaien, waardoor de baan zienderogen opdroogt. Vlak voor de wedstrijd zetten we de machine op de normale band en gaan we naar de grid. Helaas gaat het deze keer bijh de start een stuk minder goed. Erik laat zijn machine bijna afslaan en moet op jacht naar het groepje voor hem. Dat lukt best goed, maar als hij op een gegeven moment op een rondje wordt gezet door de koploper raakt hij de aansluiting weer enigzins kwijt.
Nadat Tijmen van Rossum Erik voorbij is gegaan krijgt hij problemen met zijn machine, tevens raakt hij op het rechte eind naast de baan en komt weer vlak voor Erik de baan op. Erik is nu de aansluiting met het groepje echt kwijt en kan niets anders doen dan Tijmen volgen. Niet geheel tevreden komt Erik als negende over de streep. Als hij beter was weggekomen bij de start had er voor zijn gevoel meer in gezeten.
Uiteindelijk behaalt Erik de zesde plaats in het dagklassement, dit is zijn beste raceweekend in de sportluchtklasse tot nu toe. Terugkijkend op het weekend zijn we heel erg tevreden. De machine was het hele weekend voortreffelijk en Erik reed met veel vertrouwen rond.
Een bedankje aan WK Scootercenter voor de geleverde onderdelen en Vrooam voor de prima tweetaktolie is dan ook op zijn plaats. Tevens willen we Lambrecht bedanken voor het prepareren van de machine.
Volgend weekend zullen we voor het eerst kunnen trainen op de het TT juniorcircuit, onder leiding van de SOBW en KNMV.