Wedstrijddag Veldhoven 22 september

briefingAan het begin van de dag nemen Erik en Roy de strategie voor de dag door, daarbij wordt de lat behoorlijk hoog gelegd. Een podium positie is het doel. In de kwalificatie en de trainingen liggen we ook op koers om dit doel te bereiken. In de wedstrijden lukt het helaas niet om de goede start van de dag ook nog eens te verzilveren.

In de eerste race maakt Erik teveel foutjes waardoor hij de aansluiting met de sportluchtrijders verliest. In de tweede wedstrijd rijdt hij technisch veel beter, maar mist hij de snelheid om echt een rol van betekenis te spelen. Geholpen door twee uitvallers krijgt hij toch nog een vijfde plaats in de schoot geworpen, waarmee hij zijn beste klassering evenaart.

Voor de stand in het kampioenschap maakte het niet veel meer uit, om nog een stapje hoger te eindigen, had hij ook twee keer een podium nodig en moest zijn directe concurrent achter hem eindigen. In de eindstand is Erik op een negende plaats uitgekomen en heeft 540 punten meer gescoord dan vorig seizoen. Vooral de laatste wedstrijden is er veel vooruitgang geboekt en biedt goede vooruitzichten voor het komende seizoen. Roy en Erik weten waar de verbeterpunten zitten en hopen nog een keer het circuit op te kunnen om hier specifiek mee aan de slag te gaan. Daarnaast zullen we ook de focus leggen op de machine. Het doel is een volledig reserveblok op te bouwen en meer vermogen te vinden in het wedstrijd blok. Tevens willen we de machine lichter maken om zodoende precies op het minimum uit te komen. Kortom genoeg dingen om aan te werken gedurende het winter seizoen.
formule
Een speciaal bedankje aan Roy is op zijn plaats, ondanks dat hij zelf niet kon rijden ivm met zijn blessures, was hij de hele dag bij het team om Erik bij te staan met zijn adviezen die ook zichtbaar resultaat opleveren. Erik moet nog veel leren, maar doordat Roy alle circuits zelf kent, is hij in staat om heel gericht advies te geven.

Op het einde van de dag wisselt Erik zijn Sportluchtmachine voor een paar rondjes om met de Formule racer van Martijn Wobben. Deze machine heeft een close ratio versnellingsbak met 6 versnellingen. Het was wel even wennen bij het schakelen, de machine valt nauwelijks terug in toeren en stuurt compleet anders. Erg leuk om de dag af te sluiten op een compleet andere machine.