’s Morgens komen we rond 8.00 uur aan in het paddock, waar het nevelig en erg koud is. Na het uitpakken van de spullen en het gereedmaken van de machine eerst maar flink doorgewarmd in het paddock restaurant waarna man en machine richting inschrijving konden. Net als gisteren stond Erik’s klasse als eerste op de agenda en moesten we de eerste keer de baan op terwijl de buitentemperatuur nog geen 10 graden was. Oppassen in de eerste rondjes met koude bandjes en goed voelen hoe de baan er bij ligt is het devies.
Erik begint zijn sessie rustig aan en bouwt zijn rondjes netjes op, op het einde van zijn sessie zit hij een seconde van zijn snelste tijd van gisteren onder veel betere omstandigheden, een goed resultaat voor de eerste vrije training. Bij het binnenkomen meldt Erik dan ook een goed gevoel te hebben over de machine en gaat vol vertrouwen richting de kwalificatie.
Vlak voor de kwalificatie komt het zonnetje erbij, wat meteen resulteert in een veel betere baantemperatuur. Erik gaat goed geconcentreerd de kwalificatie in en verbetert zich ronde na ronde, met uiteinelijk een verbetering van zijn tijd van de dag ervoor met maar liefst 4 seconden. Het is nog geen pr op deze baan, maar geeft wel aan dat zowel Erik als de machine goed op weg zijn. Vol vertrouwen kijken we uit naar de eerste wedstrijd.
Voor de eerste wedstrijd trekt Erik zijn nieuwe Damen Leathers raceoveral en maakt hij voor het eerst gebruik van zijn nieuwe Helm die hij eind vorig jaar van WK Scootercentre heeft mogen ontvangen. Behoorlijk gespannen gaat Erik richting circuit, nu gaat het dan toch echt gebeuren, de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen! Bij de start komt Erik goed van zijn plek en weet een paar mensen ter verschalken, in het gedrang van de eerste bocht moet hij even door het gras en verspeelt daarmee meteen zijn gewonnen plaatsen weer. In de eerste rondjes gaat het telkens een stukje harder, tot hij na een paar foutjes maakt en niet meer lekker in zijn ritme komt, pas tegen het einde van de wedstrijd weet hij zich weer wat te herpakken en zet nog wat goede rondetijden neer en weet zijn machine zonder problemen over de streep te brengen op de 10e plaats.
Nadat de machine weer gereed is gezet en de eerste wedstrijd is besproken, gaat Erik richting de baan voor de tweede wedstrijd. Nu is de start een stuk minder, maar rijdt hij stukken beter als in de eerste wedstrijd. Zijn doel om Paul Rochat te verschalken mislukt doordat Erik’s rondetijden gewoonweg niet snel genoeg zijn. Met gemengde gevoelens sluit Erik zijn tweede wedstrijd af op een negende plaats, maar wel als laatste rijdende deelnemer op de baan. Hoe dan ook zijn de eerste punten binnen en staat Erik na het eerste weekend op een negende plaats in het klassement.
Kiki Racing weet na de eerste wedstrijd hoe de kaarten erbij liggen. Aan de ene kant is er flink progressie geboekt, maar aan de andere kant is dit weekend een steekje laten vallen. Erik en Ben weten waar het scheef zit en gaan samen hun uiterste best doen om in Brakel te laten zien dat we samen mooie dingen kunnen doen. De komende week zullen we de machine samen met Lambrecht in orde gaan brengen voor de Paasraces, hopenlijk onder dezelfde schitterende weersomstandigheden als dit eerste raceweekend!