Vrije training:
Erik gaat als een van de eersten de voor hem nieuwe baan op. Deze heeft hele snelle stukken, maar ook een paar korte bochtjes. Ieder rondje gaat er wat van zijn tijd en al snel wordt het duidelijk dat de machine wat te kort gegeared staat. Tegen het einde van de sessie lijkt de ontsteking door te slaan en komt Erik naar binnen. Na de vrije training passen we de gearing aan, laten de machine een test run doen en maken ons op voor de kwalificatie.
Kwalificatie:
Erik gaat de baan op en rijdt meteen sneller als in de vrije training. De machine loopt echter opnieuw niet helemaal lekker. Naarmate de kwalificatie verloopt, worden de problemen groter en besluit Erik binnen te komen. In het rennerskwartier wordt de hele brandstof toevoer gecontroleerd en schoongemaakt en een andere sproeier geplaatst. Het is niet helemaal duidelijk of de problemen elektrisch of brandstof toevoer zijn.
Race 1:
Vanwege de kwalificatieproblemen achteraan gestart maar wel goed weg, meteen bij de start twee man te pakken. Op het rechte eind loopt de machine echter nog steeds niet goed en wordt hij zo weer voorbij gestoken. In de tweede ronde verliest hij zijn kneeslider die daarna onder zijn achterwiel terechtkomt met een schuivertje tot gevolg. Erik wil eigenlijk verder rijden maar zijn clip-on is dusdanig verschoven dat dit niet lukt. Teleurgesteld rijdt Erik zijn machine de pits in en heeft hiermee de eerst DNF van het seizoen achter zijn naam staan. Tussen race 1 en 2 besluiten we nogmaals een iets grotere sproeier te plaatsen en hopen de tweede race beter te kunnen rijden.
Race 2:
Bij de start komt Erik niet goed van zijn plek doordat de machine nog steeds niet lekker loopt. De aanpassingen die we hebben uitgevoerd leveren niet het gewenste resultaat op. Erik verliest dan ook meteen de aansluiting met het veld en kan niets anders doen dan z’n eigen rondjes rijden. Na 14 eenzame rondjes komt hij als 10e binnen. Gelukkig toch nog wat punten binnengehaald. Na de twee 5e plaatsen was dit niet wat we gehoopt hadden. Komende week de werkplaats in, zodat we volgende week in Veldhoven dit mooie seizoen goed kunnen afsluiten.
Reactie Erik:
Mijn eerste keer in Zwolle, een snelle, leuke maar ook wel moeilijke baan. In het begin erg wennen aan de hobbels en verschillende soorten wegdek. De machine liep niet lekker op top, maar voor mijn gevoel zat het met de bochtensnelheid wel goed. Jammer van de schuiver in race 1, race 2 toch wat puntjes gepakt. Nu de machine weer op orde zien te krijgen zodat ik in Veldhoven het seizoen mooi kan afsluiten.